En flodhäst har av misstag tagit sig in i hästarnas hage


...


...


Förlåt, det var ju bara Tösen (som nu mera går på diet och strikt
träningsprogram)


Ska väl kanske även tillägga att Tösen alltid ser tjock ut, mer eller mindre, eftersom hon har sån unik (jag säger unik, inte ful eller konstig) kroppsform. Hon kompenserar iallafall kroppsformen med att vara helt underbar att rida, så det är okej :)

Hon var för söt förut när jag skulle hämta henne i hagen (hon vill aldrig komma av sig själv, och oftast står hon inte heller kvar när man kommer). Först glodde hon surt på mig, och ställde sig sedan bakom Rubina. Rubina förstod såklart inte att hon agerade gömställe och flyttade till en mer intressant gräsplätt. Då skyndar Tösen (skyndar i skritt, en kul syn, typ power walk) iväg nedåt hagen.
Jag byter taktik och pysslar lite med Sickan som står bredvid mig (Sickan kommer alltid fram till en när man kommer in i hagen). Tösen sneglar på oss (i misstanke om att gotter möjligen delas ut) men låter sig inte luras. Jag börjar då gå långsamt mot henne och vad gör hon då? Jo, då börjar hon irriterat trava runt mig, på en volt nästan två varv, innan hon stannar och jag får fånga henne.
Som sagt, Tösen kommer om hon vill, och vill hon inte (vilket sker 98 % av fallen) så ger hon sig inte utan fight.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0