Glömde ju berätta!


Jag berättade ju aldrig om gårdagens ridpass.

Först red jag Rubina. Vi red ut i ca 40 min i alla gångarter och därefter red jag ca 15 min på banan. Vi passade på att hoppa lite studs när vi ändå var på det humöret och det gick finemang! Rubina bryr sig inte alls om sin härstamning när det kommer fram små (lagom höjd enligt henne) lustiga hinder. Då är hon minsann inte Rubina längre, då är hon en ättling till Hugo Simons Gladstone. Eller ja, det är i alla fall vad hon verkar tro. Men hoppar, det gör hon!

Efter detta var det Tösens tur. Vi skrittade ut ca 20 min innan vi åter var på ridbanan. Vi körde mest på lösgörande arbete och "uppvärmning" inför dagens ridpass. Det blev lite 8-volter och övergångar. Tösen kändes faktiskt över förväntan. Jag trodde att hon skulle varit mycket stelare och mer okoncentrerad men passet gick helt okej!

NU, ska jag gå ned och äta mina stekta ägg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0