Kom även på...

Jag glömde ju skriva om Tösens ridpass igår!

Red henne för första gången på ca två veckor (eftersom båda mina föräldrar är okapabla att rida får jag hjälpa till lite nu) och hon gick helt okej med tanke på att hon mest ridits ut i skogen det senaste!

Traven och skritten var alla tiders, men i galoppen har hon tendens att gärna dra iväg och försöka "snedda" i hörnen. Jag vet inte om det är för att hon har överskottsenergi eller om hon försöker smita från arbetet (tror mest på det första alternativet eftersom Tösen är en riktig arbetsmyra).

Någon som har något tips på övning man kan göra i galopp för att motverka detta beteendet?


På rakt spår går det att kontrollera henne ganska bra men i hörn och på volter ligger/lutar hon gärna lite.




Jag har inte PS så jag får nöja mig med mörka bilder för tillfället..

Får också ursäkta min stolsits, men det är extremt svårt att sitta bra på Tösen när hon är tjock och när sadeln inte ligger bra. Om jag ska sitta helt korrekt betyder det att jag måste ha mina ben precis där hon är som tjockast (om
man ser ovanifrån) och då glider mina ben bara fram igen. Vi jobbar på det, det kan jag lova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0