Nöjd med träningen!

Sten-träningen gick prima fint! Och han valde inget av mina scenarion jag radat upp utan han valde att vara glad och även tycka att jag och Rubina gjort ett fint jobb under sommaren! Eller ja, vi hade inte försämrats iallafall.

Det vi koncentrerade oss mest på idag var att centrera och spåra ordentligt. Detta gjorde vi genom att lägga väl förberedda volter längs långsidan (under denna träningen blev det 3/långsida).
När detta fungerade försvårade vi övningen genom att lägga in öppna mellan volterna.
Övningen fungerade verkligen bra på Bina och hon slappnade av mer och mer ju längre in i ridpasset vi kom.
I galoppen behöll jag samma tanke som jag hela tiden hade i volt-övningen, men red istället på en större volt och jobbade med att få henne att hålla in bakdelen på samma spår som framdelen. Galoppen blev verkligen super när vi väl fick till det och Bina jobbade verkligen uppåt och framåt istället för framåt och nedåt.

Innan vi åkte haffade jag Stens kalender och snodde åt mig ytterligare en tid om två veckor, så det blir det träning på tisdag och fredag den veckan (har en fast tid tisdag jämna veckor)! Vi måste ju vara fit for fight inför programridningen den 15/9 som jag anmält oss till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0