Resultatet!


Rubina blir nog den som får guldstjärna i kanten idag!

Först red vi ut i skogen, vilket gick fint. Därefter tog vi en sväng på banan också. Det var en del tjafs i början eftersom vi körde vidare på det Sten beordrat mig att göra, vilket Bina är sådär lagom glad i - att spåra ordentligt. Till slut gav hon dock med sig och då valde jag att lägga ner henne som belöning.

Lagom till Tösens pass kom ett ösregn, precis när vi skrittat fram. Kul? Nej. Önskade att det hade kommit när jag red på Rubina istället eftersom hon inte bryr sig om regn. Tösen hatar regn och krumbuktar sig på de konstigaste vis för att komma undan regnet. Dessutom blir hon extremt tittig. Regnet ledde alltså till en stor SUCK på Tösen idag. Det var bara att hålla ut. Regn har jag inget emot, och tur är väl det, för allt tåldamodet fick gå till att inte bli irriterad över skyggningar minst var tioende sekund.
"Tittigheten" är en av Tösens få svagheter. Oftast är hon lugn, men hon har vissa dagar då det är omöjligt att få kontakt, särskilt när det händer mycket saker samtidigt. Detta gäller dock inte på tävling då hon är som någon slags tävlingsrobot och går som en klocka, haha!

Jag har som sagt inget emot regn, och om jag skulle få välja mitt favorit-ridväder så hade det blivit duggregn och 15 plusgrader. Bilderna nedan gör mig taggad på att sitta och trimma på banan eller rida ut, är det normalt?




Irland är en plats där jag inte skulle ha något emot att bosätta mig..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0