Snabb uppdatering!

Blev ett 1-timmas pass idag, även fastän jag är sjuk och hade lite tid. Dock blev det ett pass med endast skritt och lite trav. Först en skrittur på ca 20 min och därefter tränade vi på övergångar mellan halt -> skritt -> trav och så tvärtom.

Pappa höll på med röjsågen samtidigt och lite längre in i ridpasset fick Rubina syn på ngt som hon var väldigt rädd/intresserad av, vilket ledde till vissa svårigheter. Bland annat så reste hon sig, högt, och det har hon inte gjort på flera år. Vet inte vad som flög i henne.. Jag försökte dock ta tillfället i akt att ta vara på det laddad hon fick i sig och till slut blev det ganska okej (även om jag fick ge upp övergångarna från skritt till halt eftersom hon blev för stissig då).


Annat som man också kan passa på med när Rubina är uppjagad
(vilket händer några ggr/år, högst) är att ta kort på henne. Det är
enda gången man kan få kort när hon har båda öronen framåt.


Nu blir det jobb! BRÅTTOM!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0