Sten-träning idag!

Idag blir det träning för Sten, och jag är väldigt spänd på hur det kommer gå eftersom vi inte tränat hos honom på månader (sommaruppehåll).

Jag har förberett mig på fyra scenarion

1.
Sten har vaknat på fel sida och sågar mig totalt för att jag har tappat en del rutin under sommaren
2. Sten har vaknat på fel sida och hans humör vänder totalt när jag och Rubina kommer, han tycker att vi har gjort framsteg under sommaren.
3. Sten är glad från början och blir sur när jag kommer, då han anser att vår utveckling har stannat av under sommaren.
4. Sten är glad från början och forsätter vara glad, vare sig vi utvecklats eller inte.

Trevligast hade ju definitivt varit det sista alternativet, men även det andra är ju helt okej. Tvärr har jag tidigare varit med om det första någon gång innan, och det är inte kul.

För att han inte ska kunna klaga på sitsen alltför mycket så har jag ridit med tejp i nacken den senaste veckan. Då kan jag inte sitta och titta ned utan att det gör ont, jättebra metod! Har ni problem med att ni sitter och tittar ned så borde ni verkligen testa att tejpa nacken!
Dessutom har jag även tänkt på att inte vika mig i sidan, vilket jag väldigt lätt gör.

Så nu ska jag snart hem, rida en svängom på Tösen och sedan putsa i ordning lite saker innan vi åker till Skene.


Bild från en träning under försommaren, en av de bästa vi genom-
fört faktiskt. Bra väder, glad tränare, glad häst = glad ryttare.
(Ska väl kanske också tillägga att denna träningen som ni ser var m.
Tösen och inte med Rubina, pretty huge difference)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0