Stöveln fixad och hovarna tjärade!


Sådär, nu sitter jag hemma hos min pojkvän!

Rubina gick helt okej förut, men var lite tjafsig, så jag bestämde mig för att satsa mest på travarbetet idag. Det blev lite olika övningar med en del öpnnor iblandade.

Efter Bina gick jag och hämtade Tösen och red ut en sväng barbacka. Hon var stissig även idag, men hon kanske hade kunnat skärpa sig om jag lagt ned den tiden, men idag kände jag att jag behövde en lugn skrittur också, så då blev det så!

Något som jag börjat med nu nyligen är att tjära in hästarnas hovar. Främst Rubina har väldigt sköra bakhovar (Det där med att vita hovar är skörare måste nästan stämma? Tycker jag märker det på nästan alla hästar..) som gärna spricker och håller på och vår hovslagare sa att tjära är det enda som hjälper om man vill hålla hovarna lagom fuktade. Vi får väl se om de blir bättre iallafall!

Och så det sista jag hade att säga för stunden, min stövel är fixad! Innan har de fått byta dragkedjorna på dem när de gått sönder (dragkedjorna slits ut väldigt lätt eftersom det lätt lägger sig smuts i "tänderna" på den) men denna gången kunde han fixa det hela genom att bara trä ihop den igen och sedan smörja in med något medel. Hoppas de håller ett tag till nu då, till jag har köpt nya stövlar!


Kan säga så mycket som att någon av
dessa modeller från Tretorn kommer det
inte att bli!
Usch ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0