Trött + trasiga stövlar


Idag är jag trött. Kan bero på att jag totalt vänt på dygnt och går och lägger mig senare och senare för varje kväll som går. Igår blev det klockan tre...

På morgonen var jag tvungen att åka hem till Ciri (min hund) så hon inte skulle behöva vara ensam, och ja, det resulterar i ett zombieaktigt beteende av mig (går runt och grymtar, går in i dörrkarmar, slår i fötterna, häller mjölken på tröjan istället för i munnen etc. etc.)

Nu sitter jag och äter ett riktigt surt äpple, och känner att det får mig att börja vakna lite. Perfekt, för jag ska om några minuter byta om till ridkläder och gå och hämta Bina Bus i hagen. Idag ska det trimmas! Dock utan stövlar, eftersom dragkedjan på den ena stövlen gick sönder igår...
Det är nog femte eller sjätte gången stövlarna går sönder nu, så så fort jag har råd/känner mig redo blir det till att köpa nya stövlar UTAN dragkedja. Då kan jag ha dragkedjestövlarna när jag rider ut och hoppar med mera. Men så länge får jag nöja mig med att åka till skomakaren och låta honom fixa en ny dragkedja.

Hur jag gör med Tösen idag vet jag inte, det blir antingen longering, en skrittur eller en liten stund på banan. I dag regnar det ju iallafall inte, så utsikterna ser ju förhållandevis ljusa ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0