Alltid är det något.


Eftersom det är typ regnstorm ute (jag har svårt att vilja inse vissa saker ibland när jag är inställd på att hästarna SKA motioneras) så fick alla hästarna vila idag. Tösen är nog mest nöjd då hon hatar regn. Hon kan springa baklänges av avsky när man rider i hårt regn = inte lätt att koncentrera sig på själva ridningen. Och tömkörning är ju definitivt förenat med livsfara eftersom Tösen flyger som en kanonkula åt det hållet det regnar för att slippa få det i ögon/öron. Kul? Nej.

Rubina då? Tråkiga nyheter. Hon är svullen och varm i höger bak. Visserligen är svullnaden extremt minimal, men värmen gör mig oroad. Hon visar inga tecken på hälta eller smärta utan benet är bara litelite varmt och litelite svullet. Lindade alla fyra benen med Back On Track-paddar och ska se hur det ser ut om någon timma.
Grejen är den att jag har precis börjat komma åt hennes bakben i ridningen nu och hon har verkligen börjat använda dem ordentligt. Det är inte omöjligt att det kanske har blivit lite för mycket av det goda. Hon ska få ta det lugnt med skritturer några dagar nu, så får vi se hur det artar sig.

Sickan mådde iallafall finemang. Vi penslade hennes hovspricka med jodopax (ordinerat från hovis) och den ser redan mycket torrare och bättre ut. Hon själv ser ut som ett marsvin. Men det får man väl när man är bäbis?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0