Bättre!


Har kommit på att värken i halsen sitter på "utsidan" och är alltså också träningsvärk, bra va? Detta betyder ridning för mig imorgon och jag är lycklig.

Idag fick hästarna lösgaloppera lite i paddocken. De vågar inte springa i hagen då det har blivit tilltrampat och halt där. Paddocken däremot har jag ju inte använt sedan all snö kom, så där är det inte halt.
Sickan fick springa först, ensam, eftersom Rubina kan vara elak mot henne. Blir bättre om hon får springa ifred. Med ett litet skrik skuttade hon iväg, galopperade lite för att sedan gör en travlängningsliknande sak på diagonalen. Det ska börjas i tid!

Efter Sickan var det Rubina och Tösens tur. De var lite sega i starten men fattade sedan vinken och tände till ganska så rejält. Rubina avslutade det hela med att rulla sig i sitt termotäcke - smart drag.

Nu står alla inne i stallet och mumsar på sitt hö. De är nöjda, jag är nöjd, alla är nöjda. Härligt.

Imorgon blir en bra dag och nu ska jag tjuvstarta lite på det braiga genom att leta upp lite föda och sedan välja någon serie att se på!


Vad hände med dessa milda vintrar förresten? Vintern -08/-09 var det
ju knappt någon snö. Ro hit med dem!


Kommentarer
Postat av: Maja

Sv; Sorry för ett så sent svar, men jag var tvungen att undersöka saken lite =)



Saker och ting kommer inte direkt bli billigare, i alla fall inte så som det vart på Island...

För min del kan det kanske bli bra, eftersom folk antagligen kommer försöka sälja av sig en del hästar, och då ganska billigt. Men en 'bra' häst kommer man fortfarande få betala för, om du hänger med?



Jag märker inte av det så mycket, och de som styr och ställer här på gården är så förbannat företagsamma att anläggningen inte kommer ta direkt skada heller. Men för många, många, många andra över hela Irland kommer det skita sig på riktigt. i snackar kolossala nedskärningar på företag och många familjer som inte kommer ha någon inkomst alls. Hemskt, men så är det.

2010-12-01 @ 10:55:14
URL: http://majagoesirish.blogg.se/
Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Livet som ryttare i storstan. TÄVLINGAR PÅ BLOGGEN!

mysig bild!

2011-02-10 @ 18:59:22
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0