Dålig uppdatering!


Jag veet. Men jag hade ingen inspo till att skriva i fredags, eller i torsdag, eller när det var.

I torsdags red jag iallafall ut Rubina i skogen. Hon var ganska överspänd så vi galopperade en del och skuttade över omkullfallna träd och lite så. Tösen fick gå i ridhuset, dagen innan hade hon ju känts väldigt stark och framtung så jag kände för att köra vidare och se om jag kunde lösa det hela. Det kunde jag, lite iallafall. I torsdags var hon inte alls så stark och lyssnade mycket bättre, även om hon var väldigt misstänksam mot ridhusporten som åkte upp hela tiden.. haha!

I fredags blev det en skrittur ute för Tösen. Jag skippade sadeln när vi ändå bara skulle slörida, och tösen är ju, som man kanske har sett på bilderna, väldigt *host* rund, och därmed bekväm att sitta på!
Rubina däremot fick gå i ridhuset. Jag bytte tillbaka till det gamla tvådelade eggbettet innan jag red iväg, för jag har fått för mig att hon inte trivs med det tredelade 1 cm mindre eggbettet. Mycket riktigt så var hon mycket lugnare och stadigare i munnen och verkade mer tillfreds. I det stora hela var jag hyfsat nöjd med henne under det ridpasset, men det var långt ifrån så bra som hon gick för några veckor sen!

I fredags var jag ute på kvällen, jobbade 12-19 igår, ganska så rejält bakfull. Hade redan innan planerat in en vilodag på lördagen för Rubina. Tösen skulle longerats men vi fick blötsnö här i fredags natt och hästarna har inga snösulor, så även Tösen fick vila igår.

Idag blir det dock andra bullar! Mormor och morfar är häst just nu, men så fort de har åkt så ska jag och pappa dra upp till ridhuset och rida. Tänker ställa lite mer krav på Rubina idag, vi får se hur det går. Ska försöka mig på lite sidvärtsövningar samt förvänd galopp, blir säkert kanon.


Haha. Satt och skulle hitta en fin bild på Totilas, infoga den och
skriva att "Såhär ska Rubina gå idag!" men så hittade jag denna.
Gudars skymning vilken stolsits Gal har på denna bild! Känns
skönt att även de bästa kan visa sådant här ibland :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0