Glad!


Var ute i morse och checkade Rubinas ben, vilket var jättefint! Helt torrt och kallt. Idag blir det därmed en skrittur på grusväg, tror jag kan vara bra för henne.

Tösen tänkte jag rida upp till ridhuset och göra lite lösgörande övningar med, vilket jag gissar på att hon verkligen behöver! Det regnar inte just nu heller, så då är hon väl på hyfsat okej humör också.

Först ska jag äta upp mina härliga mackor. Var längesen jag åt just sådana här. Rostbröd med hackade tomater, lite kryddor och olivolja, dödligt gott. Känns näringsrikt på något sätt.
Sjukt vad ens matvanor förändras när man inte längre har pojkvän btw, svårt att förklara hur men, ja, det förändras helt enkelt!

En brunch förra sommaren. Nu blev jag grymt sugen på jordgubbar!


Kommentarer
Postat av: Maja

Sv; Jag har ingen riktig fakta för att svara på din fråga, men jag kan dela med mig av mina erfarenheter hittills.

Jag kan säga så mycket som att om jag skulle utbilda mig till veterinär skulle jag absolut göra det i Sverige eller ett annat nordiskt land, det känns som om vi är mer noggranna...



När jag nu till sommaren ska ta med mig en häst hem till Sverige planerar jag att göra en veterinärbesiktning här på klinik, men jag kommer även att skicka röntgenplåtarna hem till Sverige för att låta en Vet som jag verkligen litar på titta på dem en extra gång.

Det jag märk med veterinärer här på Irland är att de är väldigt insnöade på sitt område. En 'ko-veterinär' kan inte ens se om en häst är halt eller inte.

Jag har än så länge inte träffat en helt och hållet häst-veterinär här, och kan därför inte säga så mycket om hur de för sig, men än är jag inte imponerad.

Om jag fick välja vilket land 'min' veterinär skulle komma ifrån, hade det nog inte blivit Irland.

Det känns som om man skulle få ut mycket mer av sin utbildning i Sverige...

Antagligen är det dock mycket lättare att komma in på utbildningen här!



Återigen, detta är bara mina åsikter.

Försök kika runt på internet och försök hitta ett universitet med vet-linjen, jag kan ju ha helt fel uppfattning =)

2010-11-14 @ 12:07:27
URL: http://majagoesirish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0