Klippt häst vs. oklippt


Jag orkar inte släpa med min kamera överallt, så det får bli mobilkameran.


Chartreuse i ridhuset. Det syns ju sjutton inte att hon är klippt. Men ja,
det är hon iallafall. Blev svårt att klippa huvudet med vår maskin så
vi lät det vara. Blir fint till vintern när hon får riktigt stora polisonger..
(Och ja, jag vet hur Tösens man ser ut..)



En oklippt Rubina (svårt att tänka sig att det är helt vitt där hon står
nu btw..usch). Blev så svettig efter gårdagens ridpass så gick inte att
klippa då. Men visst är hon lite söt som teddy?

Just det ja! Jag red ju igår. Det kan jag ju berätta om. Jag borde självklart startat lite mjukare och inte ridit två hästar kanske, men nu, hopplös som jag är, kunde jag inte låta bli det.

Rubina: Var lite tjafsig i början, ville inte vänta på mig men efter att ha börjat med halvhalter i skritt i ca 10-15 min så blev hon kanonfin under resten av ridpasset. Så fort hon kärvade lite så gjorde vi bara lite sidvärts/övergångar så blev hon super igen. Hon kändes väldigt lätt i framdelen och vevade lite glatt med frambenen när hon fick beröm. I galoppen blev hon så glad över att hon var duktig att hon gjorde luftsprång, härligt när de är glada! (Rubina älskar, som man kanske förstår av det jag sa, beröm. Så fort hon förstår att hon är duktig slänger hon med huvudet och vispar med frambenen eller gör små konstiga språng, väldigt gulligt.)

Tösen: Var irriterad på henne redan från början eftersom hon inte ville komma i hagen utan istället sprang runt och fjantade sig och sparkade efter, inte bara mig och pappa, utan även efter helt oskyldiga Rubina och Sickan? Märks INTE att den hästen blir 19 år till nyår kan jag ju säga.
Hur som helst, vi klädde på oss allt vi skulle och gav oss iväg till ridhuset i mörkret och kylan. Red bara någon halvtimma pga. min förkylning men hon kändes faktiskt helt okej under hela passet. Lyssnade bra och bar sig själv. Det är det som är det bästa med Tösen, hon krånglar aldrig när man rider, trycker man bara på
rätt knappar så gör hon vad hon ska, härligt när man inte själv är helt hundra.

Well, idag ska jag inte rida på båda iallafall. Pappa får rida Tösen så att min förkylning iallafall får en chans att försvinna. Uppdaterar nog ett lite mer detaljerat inlägg om dagens Bina-pass ikväll. Tänkte göra lite simpla Sten-övningar nämligen.


Ciao!


Kommentarer
Postat av: Maja

Sv; Jo, det hela handlar om val. Jag vet ju mycket väl att man inte kan jobba med det jag gör om man ska kära ner sig i alla hästar man stöter på, men det kändes som lite speciellt med just Rupert redan från första början. Han är en häst som jag verkligen njuter av att se utvecklas och jag tror att han skulle kunna vara något för framtiden. Jag trodde bara inte att jag skulle behöva göra mitt val såhär snart...

2010-11-09 @ 22:48:17
URL: http://majagoesirish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0