Nackdelar med vintern..


"Åh så mysigt med snö, det lyser ju upp så fint!" Hör man många säga just nu. Well, fuck you säger jag. Snö är fint på julkort och möjligen om man sitter inne i ett varmt hus och vet att man inte behöver gå ut mer än att kanske skotta lite snö. 

För oss ryttare, bilförare, och ja, normala människor är det lite värre..

Låt oss se, vad är bra med snö och vinter?

- Julen, älskar allt pynt, lukterna, smakerna, stämningen, alla ljus. Kan hålla på i evigheter.
- Min födelsedag
- Ledighet

Kunde dessa saker finnas även utan kyla och snö? JA.

Vad är det då som är dåligt med vinter och snö?

- Hästarna sätter björnpäls
- Det blir mörkt
- Det blir kallt
- Halt och snö, svårare att ta sig fram
- En miljard kläder och täcken behövs
- Vattnet fryser
- Ridbanan fryser
- Allt fryser
- Jag fryser

Nä, men seriöst. Jag kan hålla på i en evighet. Hatar vintern. Älskar våren och hösten. Punkt.


Vintern i fjol.


Inte okej..

Nu ska jag ut och mocka, sen bär det av in till Kungsbacka för att träffa en gammal kompis. Hon hänger med mig hem sen och rider. Ska bli  kul att se, hon har inte ridit på ett år tror jag (sist hon var här).


Kommentarer
Postat av: Maja

Sv; Ja jo, det var på tal i går kväll, men nu verkar du ha vänt igen...

2010-11-10 @ 20:09:36
URL: http://majagoesirish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0