Rubina är klippt!


Dagens ridpass gick helt okej med tanke på att Rubina tagit det lugnt i några dagar nu. Vi jobbade främst med lyhördheten och att hon skulle vänta på mig. Inte alltid så lätt, men idag svarade hon superduperbra! Detta även trots att vår granne longerade en helgalen häst bredvid oss. Min svenska blir bara tokigare och tokigare känner jag...

Pappa red Tösen under kvällen, medan jag klippte Rubina. Rubina skötte sig exemplariskt och blev inte fullt så tråkig i färgen som hon ibland kan bli när hon är klippt. Hur Tösen gick vet jag inte riktigt. Pappa sa att hon gick ganska bra, men att hon tydligen var tung i handen då han hade fått ont i armarna. Ska rida henne imorgon och se hur det går!


Rubina gick upp i rök, jag hittade bara en hög av hår som spår efter
henne. Nä, i själva verket är hon alldeles till höger om kameran, och
sekunden efter bilden togs var hon på väg ut ur sin box och fram till en
matburk som står till vänster om bilden. Skethäst.

Nu ska jag ut och ge hästarna det sista höet och sen blir det mackätning och Gossip Girl!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0