Snöh**vete och broddj*vlar!


Igår vad jag så jäkla irriterad och sur! Skulle leda båda hästarna upp till ridhuset och skritta dem för hand där. För att genomföra detta behövde jag brodda. Började rensa ur Rubinas broddhål, hon höll på att vifta med hoven hela tiden men till slut fick jag in "rengöraren" och började skruva rent gängerna. Då drar Rubina åt sig hovet så snabbt att jag knappt hann att uppfatta det och stampade ner den i backen så broddhåls"nyckeln" flög åt helsike. Självfallet sitter en del av den avbruten i broddhålet...

Förstår ni min irritation? Detta ledde till att Bina endast kan broddas med en brodd på den hoven (vi broddar bara när vi rider så det får faktiskt vara så till nästa skoning om inte pappa kan lyckas få ut den, får tänka efter före när jag rider på halt osv), och att jag inte kunde fortsätta brodda för rengöraren var ju trasig. Vår nödrengörare hade rostat sönder. Så jäkla sur. Hästarna fick därför vila igår.

Nu ska jag gå ut med hunden, sen blir det mockning. När pappa kommer hem ska vi försöka lösa broddproblemet och därefter bär det antagligen då av till ridhuset. 

S K I T V Ä D E R !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0