Superdupernuperörkyld!


När man inte tror att det är möjligt att bli ÄNNU mer förkyld, ja, då bevisar förkylningen motsatsen! Se, såhär går det när man ska "vila" sig frisk. Funkar ju sjukt bra, visst, visst. 
Har missat två jobbpass nu, vilket suger då jag har ganska få, men väldigt långa jobbpass, så jag förlorar mycket på det hela.

Ridningen ska vi inte tala om. Jag hoppas att jag kanske kan rida lite lugnt imorgon, men vågar inte hoppas på något. Tisdagens träning har jag fått lämna återbud till. Känns inte sådär kanon att dra dit förkyld (för lite förkyld lär jag väl vara då också) på en häst som inte gått på en vecka.

På tal om häst som inte gått på en vecka så lär ju Rubina explodera så fort man sätter sig på henne vilket gör att jag ser fram emot första ridpasset! Älskar när hästarna sprallar och visar lite livsglädje och energi! 
Tösen brukar inte bralla eller busa utan är bara piggare än vanligt och visar piggheten i form av att rusa framåt så snabbt att hennes ben knappt hinner med. Har ni någon gång läst tidningen Min Häst och serien Mulle, så kan jag säga att jag och Tösen ungefär ser ut som Molly och Mulle när Tösen är pigg. Det vill säga, hästen springer i världsrekordfart och jag flyger som en fana över hästens rygg :)

Idag kan jag också förtälja att jag inte ens stuckit ut näsan genom dörren. Snöstorm är det, precis som i nästan hela övriga Sverige, här också. Det suger. Varför? Onödigt. Jaja, inget som går att göra något åt så det är bara att tacka och ta emot och se glad ut.

Så, det var en liten uppdatering det. Blir nog en till lite senare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0