Tvungen


Det går extremt segt för mig med jobbansökningarna. Sjukt tråkigt. Har lekt "gömma skinkbit" med Ciri (familjens hund) och fodrat hästarna istället. 
Nu är jag på G och skriver en till en butik där jag skulle passa som handen i handsken, gäller bara att få dem att inse det också, hehe!

Läste på Catago-bloggen och såg ett inlägg om hur deras hästar hade varit om det hade varit människor. Haha, är nog bara vi hästnördar som tänker så. Tänkte att då kan jag ju skriva hur jag tror att mina hästar skulle "vara" också.

Rubina skulle nog vara en ung kvinna, kanske mellan 25-30 år. Rubina älskar ju föl så ja, hon skulle nog ha ett gäng barn, men ändå så skulle hon vara väldigt chic och stilfull. Jag tror även att hon skulle vara ganska nervös och kanske lite blyg. Självfallet skulle hon ha kolsvart hår, ljus hy och blå ögon.

Tösen skulle vara en ragata mellan 50-60 år. Hon skulle vara en old english lady med tweed-kläder och avsky barn. Hon skulle ha mörkgrått hår (tidigare brunt) och snörpa på munnen så fort hon ogillade något, vilket skulle vara ofta. Dock skulle hon älska att vara ute och jaga, vandra i skogen etc. med sin make. Haha, jag är knäpp.

Sickan skulle vara den där speciella tonårstjejen. Ni som har läst Harry Potter vet ju vem Luna Lovegood är. SÅ skulle Sickan vara, exakt så. Lite tankspridd, väldigt lugn, ha lite konstiga idéer. Till skillnad från Luna skulle Sickan dock ha mörkbrunt hår med testar som lägger sig slarvigt och störigt i ansiktet hela tiden, mystiska ögon och ett sprudlande leende.

Luna Lovegood från Harry Potter.


Kommentarer
Postat av: Sanne

Fin blogg :)

2010-11-18 @ 15:37:56
URL: http://youngriders.blogg.se/
Postat av: Frida

Haha, hade nog känts jobbigare om dem var människor istället? Kan ju inte direkt gå runt och pussa på en gammal människor-ragata? ;p

2010-11-26 @ 17:05:25
URL: http://fella.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0