En underbar men märklig häst


Sickan (smeknamnet kommer från det namn hon först skulle fått, Creamsicle), Callie, Caol Ila, vår unghäst ni vet, är en väldigt, väldigt speciell häst. Hon är totalt orädd för allting och verkar tänka väldigt logiskt. Träffar hon på något som hon anser kan vara hotfullt verkar hon först analysera situationen för att sedan (om situationen var ofarlig) lugnt fortsätta med det hon höll på med.

Pappa körde häromdagen fram med lastbilen (skulle parkera) mot hagen där Sickan stod. Hon tittade nyfiket och pappa tänkte prova att testa henne, så han tutade. Sickan reagerade inte. Hon rörde inte ens en min! Är detta ens normalt?

Jag och mamma brukar säga att det enda vi skulle vilja ändra på hos Sickan är hennes storlek (hon är fortfarande bara lite över 1.50 och är 2,5 år), annars är hon perfekt. Perfekt färg, helt okej exteriör, lynnet är underbart och gångarterna hyfsade. Om hon brås på far sin (Lambourghini 1028) borde hon dessutom vara en duktig hoppare. 

Trots att vi helt säkert kommer att få en liten häst så är jag fast besluten om att hon kommer bli en kanontrevlig allroundhäst! Sedan kan man ju faktiskt hålla hoppet uppe genom att tänka på hur stor t.ex. Helena Lundbäcks Mynta är, eller varför inte Svante Johanssons Saint Amour? Haha.

Anywho. Idag red jag på Sickan första gången utan ledare (pappa). Med allroundsadel (utan stigläder), grimma och grimskaft, helt enligt Hickeys principer, haha! Nä, men nu är det faktiskt så att vi (läs; jag) inte vill ha träns på Sickan förrän hennes knasiga tänder är fixade (hon har massa fickor och konstigheter..)
I vilket fall som helst var hon jätteduktig! Visst, hon är lite loj, men vi ska träna lyhördheten ännu mer från marken nu. Hon gick hur som helst fram för smackningar och små skänkelhjälper, svårare var det med styrningen, då förstod hon inte riktigt..


Sickan, pappa och en av våra katter, Tristan. Tristan och Sickan är
bästisar.


Här får man tänka bort att jag ser ut som en missbildad mastodont och
att Sickan ser ut som en mulåsna. Den stora frågan är; Vad sjutton
döljer jag under min jacka?!

En annan fråga man kanske ställer sig är vad jag gör uppe nu. Jo, jag har slavat på jobbet till 00.15, och då behöver jag lite tid att varva ner innan jag ska sova.


Kommentarer
Postat av: Matilda&Vicky

Fina bilder!

Så sött att katten sitter på hästens rygg =)

2010-11-16 @ 07:50:21
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0