Vilodag eller inte...


Vilodag eller inte, det är frågan. Vad är svaret? Lutar åt vilodag. För Rubinas del blir det iallafall så. Slutade 19.00 idag och ridhuset stänger 20.00 därmed är det alternativet struket. Dessutom hade det var elakt att rida i ridhuset fyra dagar i rad. Paddocken är relativt hård, jag ska ut och känna på den strax. Rubina får helt enkelt vila idag. Våra hästar går trots allt ute i hage från 06.00 till det blir mörkt och oftast senare ändå, så de får hyfsat med motion under dagen ändå.

Tösen är det andra bullar med. Hennes mage behöver bantas, och det blir oftast hennes motion som blir lidande när jag är sjuk och mamma och pappa har mycket att göra. Jag funderar på att ta en sväng på ridbanan, även om det är lite hårt. Det blir minst tömkörning iallafall. Jag ska dock erkänna att jag inte är så sugen, det är kallt som en isbjörnsrumpa ute, och jag har jobbat i 10 timmar, woho. Pappa får assistera mig!

Något som dock får det att vattnas lite i munnen är att lägga sadel på Sickan och skritta några varv, får se hur det blir med den saken. 

En sak som är säker är att det blir Gossip Girl för hela slanten ikväll. Och lite debatt med pappa så klart, traditioner!



ÄLSKAR den här bilden. Tripp, Trapp och Trull för två år sedan.


Tripp, Trapp och Trull för ett halvår sedan. Don't mind Tösens belly,
hon ser ut så.


Kommentarer
Postat av: Maja

Sv; Tack va söt du är! Det är ju helt klart ett originellt namn i alla fall, haha!

2010-11-11 @ 20:43:56
URL: http://majagoesirish.blogg.se/
Postat av: Brusella

Var med och tävla om ett PFIFF schabrak på min blogg ! :D http://brusella.blogg.se/2010/november/vintertavling.html#comment

2010-11-11 @ 22:11:13
URL: http://brusella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0