Äntligen ledig!


Nu är jag äntligen ledig i två dagar. Jobbar 9-19 på onsdag nästa gång, men sen blir det inget mer denna veckan.


Såå, nu är jag hemma och det är dags för en ridtur på Rubina. Det blir nog en blandning av ute och på banan idag. Känner att jag vill rida fram ute eftersom det ändå kommer bli en del paddockharvande (nötande i paddocken) denna veckan.

Vi har två Sten-träningar framför oss i veckan, en imorgon kl 18 och en på fredag kl 14. Känner verkligen att det behövs nu för det går verkligen inte bra för oss i dressyren just nu...

Jag har även tagit ett väldigt svårt beslut som jag har gått och funderat över i nästan två år. Vet inte ännu om jag vill skriva det här så det får vänta ett litet tag tills jag är helt säker.

Hmm, vad kan jag skriva mer? Jo, att Mimosa ska verkas, kanske inte så intressant, men så är det, haha. Sist vi verkade henne måste det ha varit den insektsrikaste dagen på hela sommaren. Även fast vi tog in henne i stallet så flög bromsar och blinningar med, de som alltid brukar stanna utanför. Helt galet var det. Men vår duktiga hovis lyckades iallafall verka henne ändå, så det löste sig! Denna gången blir det säkerligen en mindre spänningsfylld verkning, haha.


En 3 år gammal bild på Rubina.

Kommentarer
Postat av: Proffsen - vi som slår hål på myterna!

Svar: sporrar är heller inte jättebra, när du sedan slutar använda dem reagerar hästen inte lika bra eftersom att den är van vid mycket skarpare material. & dressyrhästarna är nog redan känsliga nog för att lyssna bra utan sporrar!



Ha de bra!

Proffsen - vi som slår hål på myterna!

2010-09-06 @ 14:24:36
URL: http://proffsens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0