Ingen lust..


Jag har ingen direkt lust att blogga för tillfället. Vet faktiskt inte varför. Men jag ska göra ett försöka iallafall!

I fredags tränade jag ju som sagt för Sten. Han satt upp själv och red (och bytte även till sin egen sadel) i ungefär 20 minuter. Därefter fick jag sitta upp igen (och Stens sadel fick ligga kvar!) och han kunde då visa mig lite mer hur jag ska göra, eftersom han själv känt på henne. Det gick tusen ggr bättre, och jag fick order att slappna av mycket mer i mina armar samt svanka lite mer för att hamna i perfekt lodrätt sits.
När jag väl gjorde detta så märktes det verkligen en jätteskillnad på Bina. Hon kändes mycket mer tillfreds och "vågade ta för sig mer". Det var en härlig känsla att känna att hästen var så nöjd.
Sedan kan jag även med stor sorg berätta att Sten behöll sin sadel när vi sedan skulle åka hem, haha :( Jag kommer inte ihåg vilke märke den var av, men den var fransk, och prislappen var tydligen inte den lägsta heller. Jag får helt enkelt nöja mig med min Knights-sadel.
En sak sak Sten sa som jag tyckte var skönt att höra var att han tycker att Rubina är en ganska svår häst (av lite olika anledningar). Det känns ändå lite bra, för då vet jag ju att jag inte rider helt och hållet som en kratta iallafall. Sedan kan man ju diskutera om inte alla hästar är svåra på sitt sätt..

Då går vi över till lördagen, när mamma tränade med Tösen och jag red Bina i paddocken (och skrittade ut för att återigen bli anfallna av den knäppa schäfern hos vår granne).


Jag älskar Schäfrar och tycker att de är otroligt fina MEN, jag
tycker inte om vår grannes hund. Den är bara korkad.

Ska väl också tillägga att den inte är så aggressiv som på bilden.

Mammas träning gick bra, och  jag var där en liten stund och tittade. Tösen är verkligen en fin häst, egentligen ser hon inte så mycket ut för världen, men för mig gör hon det. Så tråkigt att hon har en förtöjning i bakbenet..

Rubina gick fint, nästan lika fint som i fredags, med ett minus på galoppen som vi inte riktigt fick till på samma sätt. Mina armar var iallafall avslappnade för det mesta, det kan jag lova!

Igår vilade Rubina. Vad Tösen gjorde vet jag inte, jag höll inte riktigt koll på det. Mina föräldrar var borta hos Mimosa och hälsade på henne, och mamma märkte då att hon var ganska rejält svullen i ett av bakbenen. Kotan såg lite "bollaktig" ut nästan. Men hon visade inget tecken på smärta, eller haltade så vi tar det lilla lugna och ser vad det blir av det. Jag ska dit och kolla så fort jag ridit Rubina, vilket jag ska gå ut och göra nu.

Oj, vilket långt inlägg detta blev. Haha, jag kunde visst blogga ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0