Jobb, vilodag och hjälmfunderingar!


Idag blir det "rengöring" (låter som om hon är en sak) av Rubina! Fast det är nästan för sent nu, jag får se om jag kanske ryktar henne riktigt ordentligt istället så hon inte blir kall. Solen har ju nästan gått ned..
Kul att jobba från 9-19. Eller ja, en så länge går det an, för nu är det ju iallafall helt ljust när man åker till jobbet och precis innan skymning när man åker hem, men sen till vintern? Usch säger jag.

Förresten så får Bina en välförtjänt vilodag idag. Jag har inte kollat i arkivet när hon vilade sist, tror det var i onsdags eller torsdags förra veckan. Men sedan dess har hon gått non-stop minst en timma (skritt inräknad) varje dag så idag får hon vila. Vi ska rida för Sten igen på fredag också, så känner att hennes muskler ska få återhämta sig emellan gårdagens hårda pass och fredagens, förmodligen lika hårda pass.

Nu tänkte jag iallafall gå ut och pyssla lite med Sickan och sedan blir det en (nu konstaterad) rykt för Rubina!

Angående Tösen så var pappa i full gång med att rida henne när jag kom inkörande på gårdsplanen, och hör och häpna, han hade hjälm! Jag vet inte varför, men jag tycker det ser mycket proffsigare ut med hjälm. Jag vet inte var jag har fått det ifrån, för många av dagens elitryttare rider ju tyvärr utan hjälm utanför tävlingsbanan. Det är bara att hoppas på att fler och fler börjar följa det goda exemplet att använda hjälm, särskilt de som är förebilder för många!


Det är sällan man ser Anky med hjälm..


Förresten, om det är någon som är mycket insatt i TR som läser detta;

Får man använda hjälm istället för hatt i de högre klasserna i dressyr?


Kommentarer
Postat av: Maja (tidigare http://jagblirsnartvansinnig.blogg.se)

Sv; Shiiit, och så är vi lika gamla också?

Haha, det ÄR verkligen läskigt X)



Jag tror att man får rida med hjälm istället för hatt - det måste man ju få...

Får man hoppa stavhopp med hjälm så måste man väl få rida svår dressyr med det? =P

2010-09-08 @ 20:42:55
URL: http://majagoesirish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0