Längesen, av en anledning.


Har inte skrivit här på länge men det beror faktiskt på att det inte är så mycket ridning just nu. Tösen rids ju mest ut, eller i princip bara. Samma sak med Rubina då hon nu är dräktig (med Highcruiser) och jag vill inte pressa henne något förrän möjligen efter 45-dagarskollen eftersom vi inte vet om hon klarar av stress så tidigt i dräktigheten.

Det lämnar mig med Sickan. Sickan är en ängel. Sickan är som ett litet lamm. Sickan är en stjärna. Punkt.
Sickan följde med på Sten-träning för några veckor sedan. Hon har knappt ridits någon annanstans än hemma och ändå sköter hon sig exemplariskt! 
Det enda jag har som mål just nu är att befästa galoppfattningarna, sen ska hon få en längre paus från ridbanan. Dock ska jag inte ställa av henne helt utan hon ska få gå ut och gå i skogen så mycket som möjligt. 

Till hösten flyttar jag förmodligen för att plugga. Hur det blir med hästarna vet vi inte riktigt ännu. Jag funderar på att annonsera efter någon som vill rida ut några gånger i veckan. Beroende på hur jag har det med plugg och huruvida jag kan få stallplats så kanske Sickan kan få komma med mig efter några månader. En 3-4-åring tar trots allt inte lika mycket tid som en vuxen häst.

Vi får se hur allt blir helt enkelt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0