Dagens göror!


Ingen ridning idag, MEN städning av sadelkammaren! Skulle egentligen fotat innan vi städade där för GUD HJÄLPE OSS vad det såg ut. Men nu är det gjort. Har bara medicinlådan och schamponering/tvättlådan att röja ur innan det är helt färdigt. Och ett fönster att putsa. 

Man samlar på sig så sjukt mycket skräp under åren men jag och mina föräldrar har ändå haft egna hästar i 10 år nu och då blir det en del som inte passar längre, är trasigt eller helt enkelt inte kommer till användning. 
Visst blir det så att man ofta tänker: "Men den här fungerar ju fortfarande och är hel, den kan komma till användning någon gång!" Men så slutar det ändå med att man hittar den efter x antal år, och man har fortfarande inte använt den. Well, nu har allt sådant åkt ner i en stor svart sopsäck. Ändå är alla tränshängare fullproppade (vi har 8 stycken tränshängare...), alla lådor fulla och vi är en sadelhängare kort. 

Vi har förutom alla grejer till hästarna en familj inneboende i sadelkammaren. Då menar jag varken familjen Mus, familjen Spindel eller familjen Död Insekt utan *tamtadam*: familjen Stövel!


Känns nödvändigt med 5 par stövlar till tre personer, varav det endast är
en som använder stövlar för tillfället?

Fick även putsat Tösens träns och satt på nya tyglar på det nu på kvällskvisten. Känns finare att endast ha silverfärgade spännen istället för en härlig blandning av mässing och silver..


Kommentarer
Postat av: Catrin Egerfors - Mitt liv som tävlingsryttare!

Hahaha känner verkligen igen mig!! Här om dagen rensade jag bland mina träns.. Jag har 10 stycken .. till en häst!! :P

2011-05-17 @ 23:02:27
URL: http://cathie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0