Dags för ett inlägg?


Efter att ha låtit denna blogg vila en låååång tid (Ett halvår? Haha!) så känner jag att det kanske är dags för ett inlägg eller två? Eller tio? Får se om jag får blodad tand helt enkelt.

Vad har då hänt sedan sist? Ganska mycket faktiskt. 

Rubina är i full kondis och rids ca 6 dagar i veckan med stor variation på passen då hon tröttnar väldigt lätt. Det blir ungefär 3 dressyrpass/vecka (med framskrittning ute i naturen) och resten blir uteritter (ibland även något litet hoppass). Varannan tisdag åker vi som vanligt till Sten och tränar, ibland när jag känner att det behövs förändring så tar jag med Tösen istället för Rubina. Rubina har verkligen tagit sig några snäpp längre sen senast jag skrev här. Hon har musklat sig fint, är mer harmonisk och mycket stadigare och mer balanserad. Ändå så har vi SÅ mycket kvar att förbättra och justera innan vi ens kan tänka på en start i en tävling. Hon har sina exteriöra felaktigheter och dem finns det inte mycket att göra något åt, men jag är fast besluten att göra henne så fin det bara går!


Rubina och hennes korta små framben och djupa bål, tänk själv att lyfta
upp hela den framkärran på den lilla bakdelen med de vinklarna hon har
på haserna..hihi!

Tösen då? Jo, hon är pigg och fräsch. Rids ut en hel del och går korta dressyrpass. Jag och pappa delar på ridningen men det varierar ganska friskt vem som rider henne mest. Tösen är ett perfekt avbrott "i Rubina-vardagen" för mig då hon är så extremt arbetsvillig och har väldigt lätt för sig. Så när jag känner att mitt tålamod tryter så tar jag mig en tur på Tösen och motivationen är definitivt tillbaka. Tösen är en häst som verkligen ger ALLT och 98 % av ridpassen går kanon. Tösen verkar nöjd med tillvaron som går mer och mer åt pensionshållet (hon är 19 år nu) och jag tror hon är glad över att fortfarande 

Sickan är under inridning och är riden i alla gångarter. Hon har dessutom hoppat något skutt (om än ett obefintligt sådant men ändå). Av det vi kan se kommer hon bli en positiv allroundhäst som man kommer att kunna ha riktigt roligt med. Hon är vacker, social och orädd. Allt man kan önska alltså. Det enda man kan anmärka på är hennes mankhöjd, 151 cm, men det är inget man kan göra något åt och det finns faktiskt de som vill ha en liten häst också.

Nu ska jag gå ut och putsa alla våra läderpersedlar. Har dragit mig för det hela dagen, men nu måste jag faktiskt få tummen ur och göra det.


Tösen under ett ridpass i hagen för några dagar sedan.

Kommentarer
Postat av: Matilda Holmström

SV: tack! Astiz var e. Sack ue. Asterix :)

2011-05-17 @ 20:07:11
URL: http://twolivesonepassion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0