Hovslagaren och jobb.


Puh, hovis har precis åkt. Det tar sin lilla tid att sko och verka tre hästar... Och jag hatar det. Kan inte hjälpa det. Men, men. Han är väldigt skicklig och inte så dyr, så honom släpper vi inte i första taget! Jag hann dessutom, under tiden han skodde, göra rent och putsa ytterligare tre träns, en sadel och tre gjordar. Bara två sadlar kvar nu!

För omväxlings skull så ska jag nu ned och slänga i mig något ätbart för att sedan pila iväg till jobbet. Ska ta halva chefens pass idag och jobbar därmed till sju. Det blir nog ett dressyrpass med Rubina när jag kommer hem och har fått något i magen. Sedan blir det raka vägen till sängen eftersom jag öppnar 05.45 på jobbet imorgon...



Sadelkammaren efter städning (sämst bildkvalitet, jag vet, men man kan
inte begära så mycket av en gammal ericsson..)


Betten fick sin egen plats på väggen igår, snyggt? Ingen kommentar. 
Praktiskt? Oh ja!


"Huvud"tränsen. Dvs. de som används mest. Från vänster ser man först
Sickans, därefter Rubinas (med latextejp på bettet), Tösens med den breda
nosgrimman och sist Mimosas hack (vilket i och för sig inte använts sedan
hon gick bort, men det förtjänade att hänga där tyckte jag).

Nu: MAT!


Kommentarer
Postat av: Catrin

Snyggt det blev! :)



Hahah jaa, älskar att köpa träns, det finns ju mängder att välja mellan :P

2011-05-18 @ 13:57:28
URL: http://cathie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0